
Използването на водородни горивни клетки за задвижване на превозни средства набира скорост, тъй като операторите на автопаркове търсят практически алтернативи на електрическите превозни средства с батерии (BEV) и държавната помощ се увеличава. Операторите на автопаркове, особено тези на дълги разстояния, проявяват интерес към горивните клетки, тъй като смятат, че батериите са твърде тежки, отнемат твърде много време за зареждане и могат да претоварят електрическите мрежи.
Превозните средства с водородни горивни клетки могат да заредят гориво за минути и имат много по-дълъг пробег от BEV. Водородните горивни клетки са по-практичен вариант за камиони и микробуси за дълги разстояния, където зареждането е необходимо за покриване на дълги разстояния, за разлика от BEV, които се нуждаят от често зареждане.
Законът за намаляване на инфлацията в САЩ (IRA) е една от причините, които допринасят за нарастващия интерес към водородните горивни клетки. Помощта, предоставена от закона, подтиква много оператори на автопаркове да разглеждат водородните горивни клетки като практическа алтернатива на BEV.
Мартин Даум, главен изпълнителен директор на Daimler Truck, заяви, че се нуждаем както от BEV, така и от водородни горивни клетки. Количеството енергия, необходимо за BEV, е огромно и това може да причини напрежение в мрежата, което в крайна сметка тя не може да изпълни. Daimler Truck планира да инвестира до 15 милиарда евро (16 милиарда долара) в горивни клетки през следващото десетилетие.
Asda, британска верига супермаркети, също разглежда внимателно горивните клетки, тъй като ще трябва да добави към своя автопарк, ако премине към BEV. Asda разполага с около 1000 големи дизелови превозни средства, които превозват стоки денонощно между центрове и магазини. Шон Клифтън, мениджър на автопарка на Asda, каза: „Не затварям вратата за батериите, но предимството на водорода е, че не се нуждае от това време на престой (за зареждане) и има по-добър обхват.“
Въпреки че повечето от автомобилите с двигатели с вътрешно горене в света и микробусите и камионите за къси разстояния трябва да бъдат заменени от BEV през следващите две десетилетия, водородните горивни клетки привличат вниманието като практична алтернатива за камиони и ванове за дълги разстояния. Възможностите за дълъг обсег и бързо зареждане на горивните клетки ги правят по-практична алтернатива на BEV в определени ситуации. Транспортната индустрия проявява нарастващ интерес към водородните горивни клетки и технологията набира популярност, тъй като операторите на автопаркове търсят практически алтернативи на BEV.