Витол цели намаляване на разходите чрез изтегляне на алуминий от складове на LME в Малайзия

broken image
broken image

Глобалният търговец на енергия и суровини Витол предприема стъпки за оптимизиране на операциите си, като изтегля значителни количества алуминий от складовете на Лондонската метална борса (LME) в Порт Кланг, Малайзия, според запознати с въпроса източници.

Таксите за съхранение в тези складове са значително по-високи в сравнение с алтернативите. Одобрените от LME складове в Порт Кланг начисляват по 56 щатски цента на метричен тон – около пет пъти повече от разходите за съхранение извън системата на LME.

Докато Витол не е направил публично изявление за намеренията си, този ход съответства на новия фокус на компанията върху световните метали. Предишните ѝ начинания в областта на цветните метали приключиха през 2014 г., въпреки че тя продължи да работи на пазара на алуминий до 2018 г. и на желязна руда до 2017 г.

Съгласно правилата на LME за ограничаване на наемите, операторите на складове могат да начисляват такси за съхранение до максимум 80 дни след като дадена компания уведоми за намерението си да изтегли металите. След този период таксите спират, което мотивира фирмите да използват стратегически системата за минимизиране на разходите.

Последните данни показват рязко увеличение на така наречените „анулирани записи“ – алуминий, предназначен за изтегляне – от складовете на LME в Порт Кланг, като над 40 000 метрични тона са били отбелязани по-рано тази седмица. Източници предполагат, че Витол е отговорен за значителна част от тези дейности. Анулирането основно се е случило в складове, управлявани от ISTIM UK, където в края на ноември времето за изтегляне на металите е достигнало до 194 дни.

Наблюдателите в индустрията отбелязват, че дългите времена за изтегляне отразяват по-широка тенденция, тъй като множество компании използват подобни стратегии за намаляване на разходите. Преди десетилетие LME разгледа притесненията относно тези практики по време на преглед на правилата си за складовете.

Някои анализатори предполагат, че действията на Витол също могат да бъдат свързани с изпълнението на договорни задължения, като алуминият вероятно е предназначен за доставка на крайни потребители на по-късен етап.

Въздействието на тези събития беше усетено на пазара, като базовите цени на алуминия се покачиха след публикуването на данните за наличностите. Алуминият остава ключов материал за сектори като транспорт, строителство и опаковки.

Към тази седмица анулираните записи в складовете на LME в Порт Кланг представляват 273 900 тона или 66% от общо 414 675 тона алуминий, съхранявани там. Във всички складове на LME записите за алуминий възлизат на 619 275 тона към 8 януари, като 60,6% от този обем е в процес на изтегляне.

Особен аспект на алуминия в Порт Кланг е неговият произход – голяма част от него идва от Индия, което го прави предпочитан за купувачите на западните пазари. Много от тези потребители отказват да купуват алуминий, произведен в Русия, след геополитическото напрежение, породено от действията на Русия в Украйна.

С цел спазване на санкциите LME забрани руските метали, произведени след 13 април 2024 г., от своята търговска система. Въпреки това, значителни количества от по-ранно руско производство продължават да циркулират, съсредоточени основно в локации като Гуангянг, Южна Корея.