BYD разширява позициите си в Европа с достъпния електромобил Dolphin Surf

broken image

Китайският производител на електромобили BYD засилва присъствието си на европейския пазар с премиерата на Dolphin Surfдесетият модел на компанията, наличен на континента. Моделът бе представен в Берлин, като агресивната му ценова политика цели да предизвика европейските конкуренти да предложат по-достъпни електрически алтернативи.

Dolphin Surf ще се предлага в три ценови варианта – започващи от 22 990 евро (приблизително 26 100 щ.д.) за базовата версия с обхват от 322 км. По-дългобойният модел с пробег до 507 км ще струва 24 990 евро. До края на юни всички версии ще бъдат налични на промоционални цени между 19 990 и 24 990 евро, съобщи търговският директор Патрик Шулц.

Този ход подчертава важна тенденция: европейският пазар има остра нужда от достъпни електромобили, но към момента едва няколко модела падат под границата от 20 000 евро. Сред тях са Dacia Spring и Leapmotor T03. Очаква се през тази година на пазара да се появят още 11 модела под 25 000 евро, включително Volkswagen ID.2, Renault R5, Fiat Grand Panda и Hyundai Inster.

„Компактният сегмент е следващият фронт в електрификацията на Европа“,
каза Мария Грация Давино, регионален директор на BYD за Германия и още няколко пазара.
„Виждаме огромен потенциал в този пазар.“

Новият модел е европейската версия на китайския хит Seagull, който изигра ключова роля в стремглавия възход на BYD в Китай. През 2024 г. той стана вторият най-продаван електромобил в страната след Tesla Model Y, с над 442 000 регистрации. От началото на тази година световните продажби на модела са нараснали с 45%, достигайки 170 000 броя, съобщиха от BYD.

След първоначални трудности на европейска почва, компанията направи структурни промени – разшири мрежата от дилъри, добави повече хибридни модели и привлече мениджъри с локален опит. Резултатите вече са налице:
В Германия продажбите през първите четири месеца достигнаха 2 791 автомобила, почти изравнявайки се с целите продажби за цялата 2024 г.2 891 броя.

Този растеж се наблюдава и в останалата част от континента.
Продажбите на BYD в Европа са се увеличили четирикратно през първото тримесечие, достигайки 37 201 коли, докато тези на Tesla са се сринали с 37.2% за същия период.

BYD планира навлизане в още 12 европейски пазара до края на годината, потвърди Давино. Компанията има за цел да разшири търговската си мрежа до над 1 000 обекта.