
Китайският автомобилен производител Changan Automobile разширява присъствието си в Европа, като официално добавя Италия и Испания към списъка си с активни пазари. Компанията стартира навлизането си в двете страни с два изцяло електрически SUV модела, като през следващата година планира да предложи и plug-in хибридни версии.
Changan, със седалище в Чунцин, е част от втората вълна китайски автомобилни производители, които целенасочено навлизат на европейския пазар, след като пътя беше проправен от компании като BYD и Chery. До момента марката вече продава автомобили в осем европейски държави, сред които Германия, Обединеното кралство и Норвегия.
В Италия Changan ще предложи електрическите версии на Deepal S05 и Deepal S07, позиционирани в средния SUV сегмент. Началните цени са съответно 39 990 евро за S05 и 44 990 евро за S07. Това беше обявено от Джузепе Грациузо, съветник на Changan за Италия, по време на представяне в дизайнерския център на групата в Риволи, близо до Торино.
Според Грациузо, за разлика от северните части на Европа, южните пазари традиционно проявяват по-слаб интерес към изцяло електрическите автомобили, но нагласите в Италия започват да се променят. Италианските клиенти постепенно се ориентират към електромобили, особено в контекста на растящите разходи за горива и новите екологични регулации.
Plug-in хибридните версии на Deepal S05 и S07 се очаква да бъдат налични в Италия през второто тримесечие на следващата година, като първите пускания могат да започнат още в края на февруари или март. Компанията не е обявила официални цели за продажби в Европа, като подчертава, че темпът на навлизане на хибридните модели ще бъде ключов фактор, особено за пазари като италианския.
В по-дългосрочен план Changan планира да въведе и по-малък SUV модел Q05, който може да се появи в Италия в края на 2026 или началото на 2027 година.
„Ние сме тук, за да останем, и искаме да убедим клиентите в качеството на нашите продукти“, заяви Клаус Цикиора, вицепрезидент на Changan. По думите му компанията планира да лансира общо осем модела в Европа в рамките на три години, както и да изгради дилърска мрежа от над 1 000 търговски обекта до 2030 г. За реализирането на тази стратегия Changan инвестира 2 милиарда евро в региона.
Само в Италия марката очаква да работи с около 100 дилъра, а като част от разширената си европейска стратегия компанията разглежда и възможността за продажба на леки търговски превозни средства на континента.

