JERA разширява своето портфолио от възобновяеми енергийни източници с придобиването на най-голямата офшорна вятърна платформа в Белгия.

 

Японската водеща енергийна компания JERA се съгласи да закупи Parkwind, най-голямата офшорна вятърна платформа в Белгия, за 1,55 милиарда евро (1,7 милиарда долара), като част от стратегията си за разширяване на възобновяемата енергия, за да постигне целите за декарбонизация. JERA, съвместно предприятие между Tokyo Electric Power Company Holdings и Chubu Electric Power, ще добави четирите офшорни вятърни парка на Parkwind в Белгия и нов вятърен парк, който се изгражда в Германия, към своето портфолио от възобновяеми източници чрез сделката.

Придобиването ще увеличи активите на JERA за възобновяема енергия до 2,8 гигавата (GW) от 2,2 GW към края на 2022 г., включително съществуващи офшорни вятърни инвестиции в Тайван и Обединеното кралство. JERA има за цел да увеличи активите си за възобновяема енергия до 5 GW до март 2026 г. чрез нови разработки и придобивания.

„Искаме да придобием ноу-хауто и знанията на Parkwind за проекти за офшорна вятърна енергия в Европа, които могат да бъдат използвани в съществуващите вятърни паркове на JERA и нови проекти главно в Азия“, каза Кен Мацуда, ръководител на отвъдморската бизнес група на JERA за офшорна вятърна енергия.

В момента Parkwind експлоатира 201 турбини край бреговете на Белгия с капацитет от 771 мегавата, способни да захранват 800 000 домакинства, и има още 1,1 GW в процес на разработка по целия свят, включително в Германия и Ирландия. Virya Energy, която се съгласи да продаде Parkwind на JERA, ще проучи възможността за реинвестиране в миноритарен дял в белгийските вятърни паркове на Parkwind.

Придобиването на Parkwind от JERA идва в момент, когато инвеститорите в офшорни вятърни проекти трябва да се борят с повишена финансова експозиция, ожесточена конкуренция и нуждата от увеличени инвестиции. Colruyt, белгийската група, която контролира Virya, цитира ситуацията на енергийния пазар и публичните планове за подкрепа на зеления преход като причини за продажбата.