Panasonic готви революционна батерия за електромобили до 2027 г.

Section image

Panasonic планира в рамките на две години да представи нов тип батерия с по-висок капацитет, която може да удължи пробега на електромобилите и да промени баланса в индустрията. Компанията, която е един от основните доставчици на Tesla, работи върху технология за батерии без анод на етапа на производство.

Целта е до края на 2027 г. да се постигне “световно водещо ниво на капацитет”, заявиха от японския концерн.

Какво означава това за Tesla?

Ако новата технология бъде успешно внедрена, батериите ще увеличат капацитета си с около 25%, което може да повиши пробега на Tesla Model Y с близо 145 км (90 мили) без промяна в размера на батерийния пакет.
Алтернативно, Panasonic може да намали размера на батериите, запазвайки пробега, но предлагащи по-леки и по-евтини решения.

Шоичиро Уатанабе, главен технологичен директор на подразделението Panasonic Energy, подчерта, че това ще бъде ключова стъпка в надпреварата за следващо поколение батерии.

Технологията зад иновацията

Вместо анод да се използва при производството, той се формира като литиево-метален слой след първото зареждане. Това позволява да се освободи повече място за катодни материали като никел, кобалт и алуминий, което увеличава капацитета. В същото време компанията се стреми да намали дела на никела заради по-високата му цена.

Предизвикателства и конкуренция

Подобна технология се изследва и от други големи производители на батерии по света. Въпросът дали това ще помогне на Tesla да намали цените на автомобилите си остава отворен, тъй като Panasonic отказва да коментира производствените разходи.

Въпреки това, анализатори напомнят, че през август 2025 г. пазарният дял на Tesla в САЩ е паднал до най-ниските нива за последните осем години, тъй като конкуренцията предлага по-нови и разнообразни модели електромобили.