
Индийският производител на електрически двуколесни превозни средства Simple Energy, основан през 2019 г. в Бангалор, подготвя излизането си на борсата през 2027 г. и залага на агресивно разширяване на своята мрежа от шоуруми. Компанията вече оперира с 53 обекта, а целта ѝ е до 2029 г. да увеличи присъствието си почти 19 пъти.
„Следващите 3–4 години ще бъдат хиперфаза на растеж, в която ще се борим да влезем в топ 3 на пазара“, заяви основателят и изпълнителен директор Сухас Раджкумар.
В момента Simple Energy държи около 5% дял от индийския сегмент на електрическите двуколесни превозни средства и се конкурира с утвърдени играчи като TVS Motor, Bajaj Auto, Ola Electric и Ather Energy.
⚡ Скутерите са водещ сегмент в Индия – представляват почти една трета от двуколесния пазар и заемат доминираща роля при електрическите превозни средства.
През септември компанията обяви, че е разработила собствен двигател без използване на редкоземни елементи – ход, който цели да намали зависимостта от глобалната верига за доставки след ограниченията за износ от Китай.
Конкурентът Ola Electric също започна разработка на подобни двигатели през април и планира да ги внедри още през последното тримесечие на 2025 г.
Simple Energy засега ще запази технологията си като ексклузивна, но може да я предостави на други производители през следващата година, ако проблемите във веригата за доставки продължат.
Компанията готви IPO през второто или третото тримесечие на фискалната 2027 г., като целта е набиране на 350 млн. долара, основно за разширяване на търговската мрежа, научноизследователска дейност и маркетинг. Малка част от офертата ще бъде под формата на продажба на съществуващи акции.
До момента стартъпът е осигурил 51 млн. долара от престижни инвеститори, а продажбите на моделите “Simple One” и “Simple OneS” достигат 5 027 броя към 29 септември 2025 г., въпреки първоначалните забавяния в доставките.