

Продажбите на Tesla в Китай са намалели с 11.5% през януари в сравнение със същия период на миналата година, според данни от Китайската асоциация на пътническите автомобили. Компанията е доставила 63 238 автомобила през миналия месец, което представлява значителен спад от 32.6% спрямо декември за местното производство на Model 3 и Model Y.
В същото време китайският конкурент BYD отчита сериозен годишен ръст, реализирайки 296 446 продадени пътнически автомобила от сериите Dynasty и Ocean, което се равнява на 47.5% увеличение на годишна база. Въпреки това, продажбите на BYD също са намалели със 41.8% спрямо предходния месец.
Tesla наскоро представи обновена версия на своя SUV Model Y за китайския пазар, където се сблъсква с нарастващ натиск от нови конкуренти. Един от тях е Xiaomi, базиран в Пекин, който направи впечатляващ пробив в EV сектора. През декември електрическият седан Xiaomi SU7 надмина по продажби Model 3 на Tesla, а през лятото се очаква първият SUV на Xiaomi, който ще се конкурира директно с Model Y.
Допълнително предизвикателство за Tesla беше временното спиране на част от производствените линии на Model Y в Шанхай за планирани подобрения. Това съвпадна с Китайската лунна нова година, която тази година започна по-рано в сравнение с 2024 г., предизвиквайки временни прекъсвания в производството и потребителската активност.
Компанията изпитва затруднения в задържането на пазарния си дял в Китай, където конкуренцията става все по-интензивна. В опит да стимулира продажбите, Tesla въведе серия от финансови стимули, включително разширена отстъпка от 10 000 юана ($1 372) за някои версии на Model Y, както и безлихвено финансиране до пет години за избрани модели Model 3 и по-стари Model Y. Освен това, компанията обяви осигуряване на застрахователни субсидии от 8 000 юана за всички автомобили Model 3 в Китай.
Очаква се по-късно тази година Tesla да пусне на китайския пазар своята усъвършенствана система за подпомагане на водача – "Full Self-Driving".