
До 2028 година електрическите камиони могат да заемат 50% от пазара на тежкотоварни превозни средства в Китай, спрямо едва 10% през 2024 г., прогнозира Дзън Юйчун, председател на CATL – водещият китайски производител на батерии. Изказването му беше направено по време на представяне на нова система за смяна на батерии при камиони и цитирано от шанхайския новинарски портал Jiemian.
Тази прогноза подчертава нарастващия натиск върху пазара на горива, особено на дизела, в момент когато електрическите и LNG камиони навлизат все по-сериозно в товарния транспорт в Китай.
В подкрепа на тази трансформация, CATL обяви, че е започнало производство в новия си завод в провинция Шандун – първото предприятие на компанията в северен Китай, което ще произвежда батерии за електромобили и системи за енергийно съхранение с капацитет от 60 GWh годишно.
Компанията потвърди, че в следващите две години ще бъдат добавени втора и трета фаза към обекта, оформяйки индустриален клъстер за батерии на стойност милиарди юани в региона.
Тези действия са напълно съгласувани с амбициозния план на провинция Шандун да изгради литиево-батерийна индустрия на стойност 100 милиарда юана (приблизително 14 милиарда щатски долара) още през 2025 г.. Стратегията обхваща пълната верига на производство – от електродни материали и електролити до батерийни клетки и крайно сглобяване, превръщайки региона в ключов участник в енергийната трансформация на Китай.