
Heart Aerospace, компания, специализирана в хибридно-електрически регионални самолети, обяви преместването на централата си от Гьотеборг, Швеция, в Лос Анджелис, САЩ. Ходът е част от стратегията за ускоряване на продуктовото развитие и за по-тясно сътрудничество с нарастващата мрежа от партньори и инвеститори в Съединените щати.
Компанията работи върху ES-30 – 30-местен хибридно-електрически самолет, който цели да заеме ниша между малките изцяло електрически летателни апарати и по-големите регионални турбовитлови самолети или джетове. Първият тестов полет на прототипа X1 е планиран за тази година, а по-късно ще бъде представен и X2.
„Концентрирайки нашите операции в Лос Анджелис, можем да ускорим развитието, да засилим сътрудничеството и да позиционираме Heart Aerospace по-добре за бъдещето,“
каза Андерс Форслунд, съосновател и главен изпълнителен директор на компанията.
„Концентрирайки нашите операции в Лос Анджелис, можем да ускорим развитието, да засилим сътрудничеството и да позиционираме Heart Aerospace по-добре за бъдещето,“
каза Андерс Форслунд, съосновател и главен изпълнителен директор на компанията.
В резултат на стратегическото решение, Heart ще прекрати дейността си в Швеция, като около 75 работни места ще бъдат съкратени. Това е удар за амбициите на Швеция да играе водеща роля в електрификацията на регионалния въздушен транспорт.
През 2024 г. Heart набра 107 милиона долара в инвестиционен кръг, а наскоро осигури и допълнителни 40 милиона долара за подкрепа на разширяването си в САЩ.
Моделът ES-30 ще разполага с:
електрически обхват от 200 км,
хибриден обхват до 800 км,
и време за зареждане от едва 30 минути.
Компанията цели сертифициране на самолета до 2029 г., според официалната ѝ уебстраница.
Сред организационните промени се включва и оттеглянето на Джон Слатъри, бивш изпълнителен директор в GE Aerospace и досегашен председател на борда. Той ще остане инвеститор в Heart. Източници също така посочват, че и президентът на компанията Саймън Нюит ще напусне поста си.
Тази промяна в посоката бележи важен етап за Heart Aerospace и поставя под въпрос бъдещата роля на Швеция като иноватор в сферата на електрическия въздушен транспорт.