
Tata Motors, един от водещите автомобилни производители в Индия, обяви амбициозен план да инвестира до 350 милиарда рупии (приблизително 4,1 милиарда долара) през следващите пет години. Стратегията цели да затвърди позицията на компанията като лидер в сектора на електрическите превозни средства (EV) и да засили присъствието ѝ в пазар, който все по-бързо се ориентира към устойчива мобилност.
Според данни, представени по време на инвеститорски ден, Tata планира да увеличи портфолиото си от 8 на 15 модела, като основният фокус ще бъде върху електромобили и автомобили на компресиран природен газ (CNG). Освен това ще бъдат внедрени и усъвършенствани технологични функции в новите модели.
Индия, която вече е третият по големина автомобилен пазар в света, се подготвя за въвеждането на по-строги екологични норми през 2027 г. Страната има за цел електромобилите да представляват 30% от всички продажби на автомобили до 2030 г.
Въпреки че Tata не уточни инвестиционната си рамка за финансовата година до март 2026 г., компанията вече обяви, че ще отдели около 80 милиарда рупии за вътрешни операции, включително в сектора на търговските превозни средства.
Конкуренцията при автомобилите с двигатели с вътрешно горене се засилва. Mahindra & Mahindra е изпреварила Tata в някои сегменти, а китайският производител MG Motor разтърси пазара на електромобили с модела "Windsor", който се продава по-добре от предложенията на Tata от края на 2023 г. насам.
Въпреки предизвикателствата, Tata Motors остава твърдо ангажирана с целите си и планира да достигне 16% пазарен дял до март 2027 г., като се стреми към 18%-20% дял до 2030 г.